1 Brown baby boy

Snigelfödseln jag trodde mig bevittna förra veckan har dementerats av Claws. Det enda den snigeln klämde ur sig var en lång sträng av bajs.

2 Apple Music

Jaha. Tog det ens två veckor efter det att mitt spotify löpte ut tills att jag erbjöds tre gratismånader på Apple music? Nja, ungefär och exakt så lång tid var jag utan streamingtjänst. Det var ändå intressant, jag lyssnade på ett foo fighters framträdande på prime – utan bild – då jag klippte gräs. Det var ungefär enda gången jag pressade gränsen. Nytt försök om tre månader!

3 Ny disk

PS5:an fick uppgraderat lagringsutrymmer i förra veckan. Vart även av med en del damm där under locket. Nu tankar vi fler spel vi aldrig startar!!

4 Långprommis

Jag, Hellan, Honkas och Claws på turne. Claws fick jobba mycket för att få till bilden, men det var det värt!

5 Prins Daniel Westling

Skriver jag alla sökord korrekt här lär det bli trafik på bloggen! HKH Prins Daniel Westling var alltså på besök i helgen i samband med invigningen av Wij Herrgård. Kanske syns även nacken på Kronprinsessan Victoria här någonstans, jag vet ej var hon stod. Det var ett mysigt tal Prins Daniel höll, full med Ockelboanekdoter samt att han blottade slipsen – som det såklart stod Ockelbo på.

6 Satana…

Jag testade ett verktyg jag inte använt tidigare. Snabbt att såga med Tigersåg, men tips. Bär handskar. Vattenblåsan ömmar rejält och sitter precis i greppet, allt man ska ta tag i gör ont. Imorgon är det padelmatch.

7 ”Gotta support the team”

Spurs slutspelar vidare. Nu står det 2-2 i matcher. Efter att Spurs vann första, efter en dubbel övertid, blev de ganska enkelt besegrade i match 2 och 3. Såg ingen riktig vändning, men nu vann de match fyra med 20+ poäng och stjärnorna vilade nästan hela fjärde. Fortsatt uselt skytte av Spurs, men för en gångs skull sköt OKC lika dåligt, eller till och med sämre. Bänkproduktion har varit det som gjort att OKC seglat ifrån i sina segrar och spelade jämnt i första – nu fick ej heller de några poäng från den avdelningen och blev krossade till följd av det. Det är kul att Spurs är med och tävlar igen, verkligen ett av de tre bästa lagen i världen just nu (Sorry Cleveland, trots er semifinalplats är ni inte med och tävlar). Citatet är förresten från Seinfeld, någon som känner igen?

8 Slutspelsmustasch?

Nja, egentligen är det inte så. Jag ska nämligen på Rapparns 70-års temade 50 års fest på lördag. Ska ha en fjunig hårdrocksmustach tänkte jag. Det fixar jag!

9 Mintgodis

Okej, jag var bara tvungen att prova. Mint i godis är en konstig sak som jag verkligen gillar. I form av pingvinstång, Marianne, Peps, After Eight, Ritter-sport mint, polkagrisar – allt är gott. Men detta, hmm. Sega gelegodisar med mintig smak? Nej, det funkade inte riktigt, men kanske hade gått bättre om det var lite mer åt pepparmint hållet – dessa smakade ren mynta.

10 The boys

Efter att nu till slut bränt igenom House of the dragon säsong 2 hoppar jag nu på The Boys säsong 5, som ska vara sista. Känner mig lite mätt på den, men det är inte Mandalorian dåligt (alltså så dåligt att du måste hoppa av helt). Kommer se klart.

11 Z&Z

Var på Z&Z prylar i helgen och faktiskt hamnade vi där för att Odden och I-man ville dit. De har Skylanders figurer och Pokemonkort att rota bland. Jag gillar ju allt, film, musik, spel – finns alltid något. Jag gick denna gång hem med Jakob Hellman ..och stora havet på CD, tjuga. Och Interstellar bluray med bonusskiva med extramaterial för en femtiolapp. Värt.