
- Lång promenad
Förutom att donkarna spelade brädspel i fjorton timmar, hann vi även med en promenad. Synd på skärpan, ser lovande ut. Foto @ Claws.

2. Snigel, som föder
Var i Norrsundet en sväng. Honkas tömmer barndomshem, han snackade om att det fanns sniglar där. Här är en vinbergssnäcka – SOM FÖDER. Går det att zooma för er? Den har nån grön sträng med minisniglar i på väg ut, det såg jag inte då jag tog bilden.

3. Simon the Sorcerer origins
Åh snark vilket skitspel. Så halvfärdigt äventyrsspel att det bara tog minuter innan man var helt lost på vad som skulle göras, dialogen ger inga ledtrådar och spelet är extremt tomt på både objekt och interaktioner. Men, nu är det iallafall med på speljagvarvatlistan för det var ganska kort och Hallerström spelade samtidigt och bytte info med mig.
4. Monkey island 2
Lite bränd av det drog jag igång Monkey Island 2 och spelar med Odden. Även om det är svårt som tusan så har det alla nyanser av hjälp som ligger där under ytan. Som exempel försökte Odden ”Pick upp swamp” och då säger karaktären ”I can’t take it with my hands” (Alltså, han vill ta det, men det kräver rätt objekt). I Simon hade motsvarande sak bara resulterat i något av hans tre generiska ”That doesn’t make sense” repliker.

5. WCF G1
Västfinal match ett, vilken stänkare! Jag är glad att vara intresserad av idrott, särskilt dagar som dessa. Favoritlaget vann, efter dubbel övertid på bortaplan. Ett noll i matchserien som går till bäst av sju. Basket har ett annat flow än typ Hockey och Fotboll – du får inte det där avgörande målet på samma vis, det är en lång pendlande vandring mot slutsignalen. Det är så många vändningar och spelarna måste verkligen jobba även med det mentala för att kunna segra. Wembanyama 40+ poäng och 20+ i returer var enorm, och såg självsäker ut. Motståndarnas stjärna Shai-Gilious Alexander (även ligans MVP) hade det riktigt tungt, men fick ändå ihop runt 20 poäng till slut. Nya tag på onsdag.
6. House of the dragon s2
Plöjt klart seriens säsong två nu, det var som väntat bra nu då jag till slut tog mig för. Har för mig S3 kommer nu i juni redan! Lagom väntetid.
7. Rick and Morty
Vi hade slut på lunch-tv jag och Honkas så vi drog igång ett avsnitt lite på random. Det var helt kanon och ingen av oss mindes avsnittet alls (det var från 2015, var ett tag sedan man såg det). Även om du inte följer serien är det värt ett inhopp: Rick and Morty S2 E4 ”Total Rickall”, ligger på HBO och säkert finns det ute och svävar gratis någonstans också.

8. Gömma löpare
Tog ett skärmklipp. Jag gillar verkligen att gömma min löpare precis där. Det är en avig position som motståndaren ofta glömmer i snabba partier. Brukar långt senare resultera i något bra. Jag trendar uppåt just nu.

9. Östbykossor
Mötte de här härliga kalvarna vid Ersk-Ols gård i Östby. Nyfikna finingar. Det var med I-man på samma dag som jag hade långprommis med kompisarna, blev därmed över en mil och 16000+ steg. Får mig att fundera på hur x-svägerskan lyckas göra 20000 steg om dagen som rutin. Korta ben? Jodå. Men det lär ändå krävas denna typ av distanser.

10. Skärmsläckare
Den här ligger också på HBO. Ett drakägg som sakta värms upp i ett dataanimerat nördprojekt. Det kläcks aldrig, jag spolade fram till slutet.
