- Blinka och det är onsdag
Ja, nu går tiden undan. Har inte hunnit med dokumentationen, men det är inte försent för dens skull.
2. HotD s2
Strax innan säsong tre rullar ut nudå har jag tagit tag i att fortsätta kolla på House of the dragon. Brutal värld och irriterande människor – men det blir bra drama. Lite svårt med barnamördande får jag medge, det verkar så enkelt för RR Martin att skriva in. Men så har han själv heller inga barn (fick ta paus för att googla detta efter en viss scen)

3. Slay the spire
Nu har jag ändå ultravarvat och dödat hjärtat vilket dyker upp efter att man klarat spelet med de tre första karaktärerna. Ugha, svårt.
Spoiler: Min vinnande giv – en poison strat med the silent. 3x Catalyst+ är tydligt mina nyckelkort (tripplar gift hos fienden, så om man bygger upp 20, tripplar till 60, tripplar till 180, tripplar till 420 – per runda)

4. Simon the sorcerer origins
Veckans nya spel, som jag verkligen bråkar med. Fy tusan vad det är halvfärdigt och dåligt – därtill paketerat i ett klassiskt 90-talsgränssnitt. Men faktiskt även sämre än så på många punkter (det hittar på nya saker i ui:et då det passar). Svåra problem, väldigt lite att göra, man kör därmed fast direkt och har inga tydligt greppbara mål. Jag kör klart och har walkthrought sjukt nära till hands efter senast dygnets upplevelser.

5. Hjälpredan
Och ja, jag valde att försöka använda ai:n för att svara på frågor. Kul då den snabbt började hitta på och gissa fram lösningar. I chatten ovan är den promptad att inte få lov att gissa utan endast presentera helt säkra svar. Och nedan fortsatte den vara olydig. Det är verkligen ett riktigt pissigt verktyg då fakta är viktigt.


5. NBA slutspelet
Spurs rullar på. Det går inte superenkelt mot ett skadedrabbat Minnesota, som har en starter på skadelistan och deras stjärna tydligt inte 100%. Men Wembanyama fick sig utvisad med en vass armbåge en match, förlust. Och första var en tät affär de förlorade med 2p. Men vinsterna har de verkligen sett starka ut i, men inte utan hicka. I femte matchen tappade de både en 14p ledning och senare även en 18p ledning innan de gjorde sista rycket till 126-97. Jag tror Spurs knyter ihop det med 4-2 i matcher nu på fredag, Minnesota ser slitna ut.

6. Mer spel
Jag har ju 2500+ timmar i Football manager 2012 och nu har jag gjort ett litet ryck igen. Såg något jag inte sett tidigare, vilket fascinerar mig! En avatar med flint! Jag gjorde honom genast till landslagsman för England för att få se hur han såg ut på planen.
7. …resultatet

Syns kanske inte så bra. Men ingen flint! Istället fick han grått hår för att symbolisera att han väl ser gammal ut.
7. Nytt brädspel
Var in på Spelexpertens vår rea där de säljer skadade spel. Pojkarna köpte lite grejor men jag hittade väl inte riktigt något, så i sista stund ryckte jag åt mig War of the ring kortspelet (ett sagan om ringen baserat kortspel). Sen visade det sig vara en expansion, så nu har jag köpt det. Det är inte samma spel som jag spelade digitalt med Hellan för några år sedan.

8. Tung sten
Den här fick Fitt-patta och jag slita lite med för att få upp. Jag höll i spettet och han stod för musklerna.
9. Lennys lunch
Sen tog jag med matlådan och åt lunch på Lennys. Bra bild det blev 😀

