1 Gått live
Nämnde i förra veckans lista att jag funnit genomspelning av monkey island 1 med kommenterar av mig och Hallerström. Nu valde jag efter uppmaning av Claws att även publicera på youtube (för om någon skulle vilja kolla, är det enklast där)

2 Bokslut
Jag stänger saker i år. Det får bli årets grej. Eller ja, spotify har jag inte gått ur – men upphört att betala för. Instagram gick jag ur. Nintendo plus medlemsskapet förnyas ej. Messenger inser jag att jag kollar så sällan att det kan gå en hel dag innan jag märker att någon skrivit – försöker uppmana till SMS eller whatsapp. Netflix är på paus (men kan komma att göra comeback en månad för det ligger en Hulk Hogan dokumentär jag vill se och inte kan se på annat vis). Nu längtar jag efter att kunna stänga den stora boven som är Adobes prenumerationstjänster, då får jag en nödvändig och oundviklig anledning att använda affinity istället.

3 Komfortabel seger?
Vägen till de här 120-108 var helt galen. Spurs hamnade i 15p underläge, spelade utan Wembanyama och vann ändå. Career high med 27 poäng för rookien Dylan Harper, han kommer bli vass. Även rookie Carter Bryant spelade mycket, då det gällde som mest. Jättehäftigt att se. 2-1 i slutspelet, det borde gått åt andra hållet.

4 Komfortabel seger #2?!
Nej. Det här går ju inte. Syns siffrorna? Spurs nere med 19 i andra, 17 i halvtid. Och vinner med 21! Jag tror det kan vara någon slags playoff rekord i vändning samt storseger. Hittar inga siffror på det. 3-1 spurs! Det hade lika gärna kunna vara 1-3, de är sååå starka mentalt.

5. 1918
Detta är en del av ”Hannulas” isolering. De byter tak på ett närliggande hus i gäveränge, Yoyoma var påpasslig och fiskade upp lite av detta skräp – som sedan förevigades på Kuxabladets ledarsida. Cirkelslutning på något vis för denna 108-åring. (Den var heller inte fräsch doftmässigt och åkte i tidningsåtervinningen.. ..dubbel cirkelslutning)

6. Slay the spire
Nu har jag klarat med alla fyra gubbarna. Trodde jag var klar, men då upplyste Mackan om att det finns en slutstrid efter att de första tre gubbarna spelats fram.. Den har jag gjort ett försök på men inte klarat, vägen dit är precis lika svår som en vanlig genomspelning.
7. Monster train
Testade ett liknande roguelike kortspel till PS5 kallat monster train, det känns inte fullt lika tydligt som Slay the spire. Men kanske kan bli kul om man nöter på lite.

8. Rooster
På TV är annars Rooster på HBO veckans höjdpunkt. Jag har till och med oftast hunnit se det innan Kuxas lunch-tv (så honkas slipper se repriser, vilket han annars gör för att få mig att se saker han tycker jag ska se)

9. Plint
Idag gjöt jag en plint. Ska skarva ihop mina uteplatser, en ny ligger på baksidan, och den gamla täcker hela kortsidan. Jag har väldigt mycket att göra med detta och vet inte riktigt var jag ska börja. Då brukar min devis vara att börja någonstans – Och nu är ett av väldigt många steg genomfört.

10. Snart 47
Det ska väl också dokumenteras. Yoyoma tycker jag skulle ta en bild och fråga ai hur gammal personen är. Personen ska vara mellan 35-45, det var ju ändå ett hyfsat försök av den (om än brett spann)

11. Tiden går
Vecka 24&25 gör Odden sina sista två veckor på fritids, sen får han faktiskt inte lov att gå tillbaka har jag bestämt. Sommarloven är långa! Skolan börjar igen i onsdag vecka 34.
