1. Arkivstädning

Strukturerade upp min personliga dropbox-mapp i veckan. Hittade lite udda grejor. Jag hade helt glömt att jag spelade igenom Monkey Island 2022 och gjorde lite kommenterande medan det rullade. Ganska torrt, men kul att ha.

Screenshot

2. Playoffs!

Nu är vi igång med slutspel, Spurs vann första ganska komfortabelt mot Portland. Även om de var på väg in i matchen en sväng, efter ett massivt underläge. Devin Vassell var stadig och stoppade i 15 poäng. Wemby, som väntat nyttig, och gjorde hela 37.

3. Färgat!
Måste till ett inlägg till på den matchen, alla sektioner fick t-shirts i lagets färger. Snyggt.

4. Badkläder

Debuterat mina nya badbyxor. Då Yoyoma först visade mig dem på nätet tänkte jag spontant ”Nej nej.” Fem minuter senare beställe jag dem, och adderade en hatt på temat.

5. Knark

Slay the spire köpt och installerat. Klarat med två karaktärer så långt. Det är en farlig typ av spel för mig då jag blir väldigt hooked på sånt härnt.

6. Honkas rollspel

Honkas hittade sin rollspelssamling, mest Mutant. Kollat lite värden, det är fortsatt populärt att samla på gamla rollspel.

7. Torkande färg

Kollar på ny väggfärg för köksbordssektionen av vardagsrummet. Kommer antagligen bli den mörkaste – är ett jäkla ljusinsläpp där nu i och med ny stor glasdörr, kan bli skönare för ögonen med lite dämpat.

8. Lirare

Jag tycker det är skönt att se en sådan här person i Ockelbo mitt på dagen en vanlig tisdag. You do you.

Screenshot

9. Knarkresultat

Slay the spire resulterar åtminstone i lite mer än halverat mobilanvändande. Jag brukar ha 45 timmar, nu 17. Från en skärm till en annan tyvärr.

10. Loppisturné

Var till fem loppisar med familjen i helgen. Tyckte dessa (2) Possoboxar för CD skivor var kul. Klassiskt märke som många nog känner igen från Commodoretiden, då det fanns populära varianter för disketter i samma stil.

11. Vårbild

Skön vy vid Röladan. Båtarna längtar ut.. ..eller nåja – träekan skulle nog sjunka.